Objednávka

Pokud objednáváte zboží ze zemí ležících mimo EU a zásilka je dopravena přímo do České republiky, budete muset správným způsobem podat celní prohlášení. Pokud nejprve zásilka doputuje do jiného členského státu, budete muset podat celní prohlášení jen pokud jste zboží na e-shopu koupili bez DPH. Při objednávce si poznamenejte některé údaje, které vám usnadní celý proces dokončit. Od 1. 7. 2021 lze podávat celní prohlášení pomocí aplikace eCeP na portálu Celní správy cPortál.

Objednávejte bez obav ze zemí mimo EU

Nová legislativa ukládá nové povinnosti, ale nic vám nebrání nadále zboží objednávat.

Zásilky v rozmezí hodnot 22 - 150 EUR můžete navíc snadno proclít sami.

U těchto zásilek zvládnete celý proces správně a jednoduše.

 

Poznamenejte si důležité údaje

Z objednávky na e-shopu získáte údaje o odesílateli a obsahu zásilky. Při ukončování objednávky si všímejte, zda vám  dopravce sdělí podací číslo zásilky. Všechny tyto informace budete potřebovat pro řádné podání celního prohlášení elektronickou cestou.

Poznamenejte si zejména:

  • Podací číslo zásilky (jedná se o číslo přidělované poštovním přepravcem, není to číslo objednávky e-shopu). Více informací zjistíte na stránce Podací číslo zásilky 
  • Údaje o odesílateli (jméno, adresa, PSČ, země odeslání)
  • Vlastní hodnotu zásilky a cenu za dopravu
  • Hmotnost zboží
  • Číslo IOSS (daňový identifikační údaj prodejce v případě, že pořizovací cena zahrnovala DPH). Více informací o číslu IOSS naleznete na stránce „Jedno správní místo pro dovoz“.

 

Co rozumíme pod slovem „zásilka“?

Pokud mluvíme o zásilce, myslíme tím dopravované zboží, které je zasíláno poštou nebo expresním zasilatelem. Nejedná se tedy o případ, kdy je dopravován celý kontejner pro obchodní účely ani situace, kdy jako cestující sami překračujete hranice EU a máte s sebou svá zavazadla.

 

Pokračovat na Celní prohlášení